Колись «залізні» маршрути, якими до Києва приїжджали світові лідери, а мільйони біженців рятувалися від війни, тепер опинилися під прицільним вогнем. Росія змінила стратегію, перетворивши мережу «Укрзалізниці» на одну з пріоритетних цілей своїх атак.
Про це йдеться у матеріалі The Wall Street Journal.
Масштаби «війни на рейках»
За даними «Укрзалізниці», лише цього року Росія здійснила понад 1100 атак на залізничну інфраструктуру:
- Це приблизно дорівнює кількості ударів за 2023 і 2024 роки разом узятих.
- Загальні збитки з початку вторгнення оцінюють у $5,8 млрд, і ця цифра постійно зростає.
Олександр Перцовський, голова «Укрзалізниці», називає це «свідомими, структурованими та сконцентрованими зусиллями, спрямованими на те, щоб зупинити роботу системи».
Під удар потрапляє все: потяги, диспетчерські вежі, депо, мости та електропідстанції.
Чому б’ють саме зараз
Видання зазначає, що на початку вторгнення Росія намагалася зберегти українську залізницю, сподіваючись використати її для власних потреб у разі окупації. Тепер же, коли Москва тисне на Київ та вимагає миру на своїх умовах, тактика змінилася на повне знищення.
Мета ворога проста — перерізати «артерію», яка перевозить понад 60% вантажів країни, зброю на фронт та зерно до чорноморських портів.
Ціна незламності
Залізничникам доводиться працювати в екстремальних умовах:
- машиністи, які в’їжджають до Херсона, тепер одягають шоломи;
- дахи потягів обладнують системами РЕБ для захисту від дронів;
- підстанції намагаються захистити бетонними блоками.
Попри все, система продовжує працювати. Коли цього місяця дрон знищив станцію та диспетчерську вежу у Фастові, рух поїздів відновили вже до обіду того ж дня, перейшовши на ручне управління.










Залиште коментар
Розгорнути ▼