Від перших експериментів з формочками для кондитерів – до унікальних 3D моделей іграшок. Шлях бренду Formotvorchi – це історія про сміливість спробувати нове, вміння вчитися на помилках і перетворювати технології на натхнення. Журналіст «Баношу» дізнався від підприємця Сергія Гончарова, як працює виробництво, які іграшки найбільше подобаються покупцям і чому вони мають ще й терапевтичний ефект.

Розкажіть, будь ласка, як виник бренд Formotvorchi?
У 2018 році ми почали створювати різні формочки для кондитерів за допомогою 3D друку. Це досить творча робота. Звідси й назва formotvorchi. Торік ми вирішили спробувати відкрити ще одне направлення – рухливі іграшки. І поки що тимчасово назвали це виробництво Formotvorchi.toys
Як виникла ідея створювати іграшки на 3D принтері?
Такі іграшки за останні 5 років набули шаленої популярності в Америці та Європі. Ми теж вирішили спробувати й розвинути цю справу в Україні.
Який був ваш перший продукт або серія іграшок?
Спочатку ми створили приблизно 5 іграшок, які одразу сподобались нашим покупцям: гекони з магнітами в лапках, довгі дракони, змійки, іграшки в яйцях.
Як змінився бренд із моменту заснування до сьогодні?
Перші іграшки ми виробляли на принтерах, на яких друкували до цього формочки. Але зрозуміли, що їх не вистачає ні якісно, ні кількісно. Зараз це окреме виробництво з 30 принтерами, які працюють практично цілодобово.

Які типи 3D іграшок ви виготовляєте?
В асортименті зараз понад 100 брелоків і понад 100 великих іграшок. І навіть є в колекції 3 іграшки-гіганти в половину нашого зросту.
Хто бере участь у створенні дизайну?
Є люди, які моделюють іграшки. Ми купуємо готову модель і тестуємо її. Перед тим як розмістити товар у свій асортимент, кожна іграшка проходить ретельний відбір на якість і міцність. Є в нас два прискіпливі перевіряльники – наші діти. А також ми експериментуємо з кольорами.

Ви використовуєте лише 3D-друк або й інші технології для виготовлення іграшок?
Для рухливих іграшок лише 3D-друк, але зараз до нас звернулася компанія з корпоративним замовленням на Новий рік. І ми працюємо над створенням творчих наборів, в яких пускаємо в дію також лазерну і фрезерну різку. Якщо все вдасться, скоро презентуємо ще і цей продукт.
Які матеріали використовуєте, і як обираєте їх для безпеки та якості?
Використовуємо PLA-пластик. Це екологічний, біорозкладний пластик, зроблений із кукурудзяного крохмалю. Обираємо вже у перевірених постачальників з України та Європи.
Скільки часу займає створення однієї фігурки від задуму до продажу?
Не менше 2 тижнів.
Які складнощі виникають при виробництві та як ви їх долаєте?
Коли ми почали розширятися, зрозуміли, що потрібно місце не лише для принтерів, а й для складу. Спочатку ми намагалися розміститися у двох кімнатах. Зараз ми орендували ще одне приміщення на 100 квадратів.
Також ми дуже залежні від електроживлення. Друк партії іграшок займає приблизно від 22 до 32 годин. Якщо в якийсь момент електрики не стане, вся партія вже в смітник. Дуже шкода, коли таке відбувається вже на останніх етапах. Тому переїзд у нове приміщення зайняв у нас понад 2 місяці: ми робили повністю незалежну проводку і ставили акумулятори живлення на випадок блекаутів.

Ну, і напевно велика проблема: люди ще не знають, що це за іграшки. Дуже важко через відео в інстаграм пояснити їх фішку. Їх треба потримати в руках, щоби зрозуміти, що «вау, це реально круто». Тому ми іноді виходимо на ярмарки, щоби знайомити людей з нашим продуктом.
Скільки людей працює над брендом?
Зараз це команда з 6 людей. Ми з жінкою, мама і ще троє робітників.
Де можна придбати ваші вироби?
На сайті https://formotvorchi.toys/ або на ярмарках в Ужгороді.

Чи працюєте на замовлення?
Ми пропонуємо асортимент іграшок. Але іноді персоналізуємо і пропонуємо корпоративні товари. Але все індивідуально.
Які основні цінності та принципи роботи вашої команди?
Екологічність: пластик, з якого ми робимо іграшки – біорозкладний.
Терапевтичний складник : наші іграшки використовує військовий психолог в роботі з сімʼями ветеранів, а також в роботі з дітьми після психологічних травм.
Працевлаштування переселенців: ми хочемо таким чином допомагати тим, хто теж лишився дому, як і ми.
Тренди: слідкуємо за тим, які герої популярні саме зараз.

Хто ваші основні покупці сьогодні?
Зараз, в основному, ми співпрацюємо з одним великим іграшковим магазином в Дніпрі. Ну, і ужгородці, які приходять до нас на ярмарок.
Які відгуки отримуєте про вашу продукцію?
Дуже емоційні. Коли ми виходимо на ярмарок, біля нашої точки завжди багато людей. Діти можуть обирати іграшки по пів години й довго не можуть визначитися, що саме вони хотіли б. А коли батьки питають, кажуть: «Хочу все!». Часто у нас зависають і дорослі, які купують іграшки собі як антистрес. Бо вони дуже тактильні і їх не хочеться випускати з рук. А ще дуже тішить, коли люди кажуть: «Я теж займають 3D друком і хочу сказати, що у вас дуже крута якість» І, звісно, класний відгук: «Вас не було на ярмарку декілька тижнів, а ми вже переживали, чи побачимо вас ще раз. Прийшли на набережну тільки за вашими іграшками».

Чи плануєте розширювати асортимент або виходити на міжнародний ринок?
Розширювати асортимент – точно так. А от про міжнародний ринок поки що не думали.
Чи є плани на колаборації або нові проєкти у найближчому майбутньому?
Так. Плануємо ще робити творчі набори в цьому році. Впевнені, ці набори будуть популярними.
Які улюблені фігурки або серії у вас самих?
Я люблю восьминогів і довгих змій. Ми з моєю маленькою дитиною граємо ними у воді. Ці іграшки наче оживають там.

Що б ви порадили тим, хто хоче почати свій бренд креативних продуктів?
Брати участь у грантових програмах, навчатися, розповідати про себе і робити першими кроки до співпраці.
		
            






			


Залиште коментар
Розгорнути ▼