Будівництво євроколії завершується: Ужгород стане ворітьми в Європу

Йде до завершення будівництво залізничної євроколії від Ужгорода до Чопа.

Ужгород стане першим обласним центром, який отримає залізничне сполучення з колією європейського стандарту – 1435 мм. Це дозволить запустити прямі пасажирські потяги до країн Європи, без потреби переводу поїздів на кордоні на колії іншої ширини.

Про це повідомляє clipnews.info.

Також проєкт передбачає реконструкцію штучних споруд, об’єктів і мереж інженерного забезпечення й оснащення колії двостороннім напівавтоматичним блокуванням.

Будівництво ділянки Чоп-Ужгород коштуватиме 1,3 мільярда гривень. Половину цієї суми профінансують із гранту від фонду Connecting Europe Facility.

Офіційно роботи з будівництва колії розпочалися ще в квітні цього року, однак все відбувалося доволі повільно. Наразі ж, як нам повідомили в Укрзалізниці, за день укладається в середньому 500 метрів колії і до 1 серпня вона має бути дороблена.

Голова Закарпатської ОВА Мирослав Білецький ще в квітні разом із головою правління ПАТ «Укрзалізниця» Олександром Перцовським та заступником міністра зовнішньої економіки та закордонних справ Угорщини, парламентським державним секретарем Модьором Левенте проінспектували хід робіт та обговорили деталі втілення проєкту під час короткої поїздки між двома містами.

“Якщо зараз роботи тривають з Чопа у напрямку Ужгорода, то у другій половині року «Укрзалізниця» проводитиме оновлення в бік до угорського кордону. Зокрема, українська сторона буде проводити електрифікацію для вузької колії, важливо, щоб угорські партнери зробили те саме – до станції «Захонь». Це дозволить синхронізувати процеси та у перспективі скоротити час руху міжнародних маршрутів, зокрема й Київ – Будапешт.

Проєкт є важливим для інтеграції нашої залізничної інфраструктури у європейську та покращення сполучення України із країнами ЄС через Угорщину та Словаччину”, – розповів тоді Мирослав Білецький.

У свою чергу будівництво євроколії відвідав і заступник голови Офісу Президента Віктор Микита.

“Будівництво євроколії суттєво скоротить логістичні витрати, дасть змогу пасажирам економити час у дорозі та відкриє нові можливості. Уже сьогодні спостерігаємо зростання попиту та кількості маршрутів, які прямують з Чопа до країн ЄС — зокрема до Будапешта, Відня, Кошице, Праги та Братислави.

У перспективі на вокзалі в Ужгороді заплановано облаштувати пункт митного та прикордонного контролю, що дозволить організовувати пряме міжнародне сполучення з обласного центру без потреби пересадки або затримки на кордоні”, – розповів Віктор Микита.

Від квітня через згадані роботи Укрзалізниці довелося змінити графік потягів. Виникло доволі багато проблем у літній період для відвідувачів Закарпаття з інших регіонів України.

Потяги, які раніше їхали через курортні містечка Воловець та Сваляву, пішли іншим шляхом – через Великий Березний та Перечин.

Однак ці незручності вже незабаром закінчаться, бо будівництво йде до завершення, а Закарпаття отримає євроколію , що значно покращить логістику між Ужгородом та країнами Європейського Союзу.

Нагадаємо, курсування поїздів залізничною колією європейського стандарту 1435 мм між Чопом і Ужгородом має розпочатися вже в липні 2025 року.